Lakovny a příslušenství

YouTube


GALATEK realizuje významný projekt pro Bombardier Transportation a.s.

02.12.2019 12:40

GALATEK realizuje významný projekt pro Bombardier Transportation a.s.

 ​Bombardier Transportation Czech Republic a.s., Česká Lípa

V polovině července jsme úspěšně dokončili první fázi dodávky samostatných pracovišť do nové lakovny kolejových vozidel ve firmě Bombardier Transportation Czech Republic a.s., Česká Lípa. První fáze obsahuje celkem 5 samostatných pracovišť. Jedná se o finální robotickou lakovací kabinu, ruční lakovací kabinu, přípravnou kabinu, sušárnu a pracoviště finální přejímky. Dodávka těchto pracovišť zajistí firmě Bombardier Transportation Czech Republic a.s. potřebné zázemí pro lakování prvních vozů v nové lakovně než budou dodána zbylá pracoviště. Pracovníci se zde seznámí s novou technikou, projdou potřebnými školeními a odladí pracovní postupy. Zároveň dojde k postupnému útlumu prací ve stávající lakovně, která již kapacitně nevyhovuje. Dodávka dalších 12 pracovišť je plánována postupně do konce roku 2019. Jedná se o ruční lakovací kabiny, přípravné kabiny, kabiny tmelení a broušení, sušárnu a pracoviště finální přejímky. Níže stručný popis k již zrealizovaným pracovištím.

Finální robotická lakovací kabina je primárně určena pro robotické lakování carbody. Zároveň kabina umožňuje ruční lakování, přípravné práce a režim sušení. V režimu robotického lakovaní je možné využít cirkulace vzduchu a tím snížit náklady na provoz. V režimu ručního lakování je kabina plně odsávána. Režim sušení umožní sušit carbody do max. teploty 65°C. Na bočních stěnách kabiny jsou instalovány 2ks robotů firmy ABB s pojezdem o délce 35,5m. Roboty se mohou pohybovat po celé délce kabiny. Dále jsou na bočních stěnách instalovány 3D pneumatické zdvihací plošinky pro obsluhu. Kabina je rozdělena na pracovní prostor a prostor parkování robota. Toto rozdělení umožňuje roboty odstavit do parkoviště robota a pracovní prostor využít k sušení carbody na vyšší teplotu. Podlaha kabiny je celoplošně zaroštována.

Ruční lakovací kabina je primárně určena pro ruční lakování carbody. Zároveň kabina umožňuje přípravné práce, režim vytěkání a režim sušení. Pro snížení provozních nákladů je kabina vzduchotechnicky rozdělena na sekce. Neodsáváme tedy celý vnitřní prostor kabiny najednou. Režim sušení umožní sušit carbody do max. teploty 65°C. Na bočních stěnách kabiny jsou instalovány 3D pneumatické zdvihací plošinky pro obsluhu. Součástí této kabiny i je odsávaná pracovní jáma s osvětlením umístěná pod úrovní podlahy. Podlaha kabiny je celoplošně zaroštována.      

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

Přípravná kabina je primárně určena pro maskování, odmaskování, kontrole a utěsňování spár carbody. Zároveň kabina umožňuje režim sušení. Odsávání je řešeno do bočních stěn. Režim sušení umožní sušit carbody do max. teploty 65°C. Na bočních stěnách kabiny jsou instalovány 3D pneumatické zdvihací plošinky pro obsluhu.

Sušárna je určena pro sušení nalakovaných carbody. Sušárna umožňuje sušit do max. teploty 80°C.

Pracoviště finální přejímky je určeno pro akceptace carbody před výstupem z lakovny, dále drobným opravám povrchu a prohlídce celého carbody při přejímce zákazníkem. Jednotlivé operace jsou prováděny ručně. Výkon osvětlení je nastavitelný dle požadavků přejímacích předpisů.



Rychlý kontakt

GALATEK a.s., Na Pláckách 647
584 01  Ledeč nad Sázavou
E-mail:

Zasílání novinek e-mailem

Přejete si dostávat novinky do Vaší e-mailové schránky? Vyplňte následující formulář.

Zasílání novinek e-mailem

Vaše osobní údaje nejsou nikde zveřejňovány a splňují požadavky GDPR.

Nahoru ↑